Kartki pocztowe | obecnie tylko wspomnienie?

by - listopada 17, 2016

Cześć Kochane ♥

Przychodzę dziś do Was troszkę "pogadać" :) Chciałabym, żeby ten post był początkiem serii pod tytułem "lifestyle", która będzie pewnie najuboższą ze wszystkich, ale sprytnie ją tutaj przemycę między tematy kosmetyczne. W ramach tego zagadnienia pojawią się posty o moich innych zainteresowaniach lub właśnie takie "pogadanki", podczas których chciałabym poznać Wasze zdanie na różne tematy. Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia poruszę kwestię kartek pocztowych, które chyba poszły już w zapomnienie! Dlaczego tak się stało? Co sądzę o takiej formie kontaktu? Zapraszam ♥
Od zawsze jestem wielką fanką pisania ręcznie. Pamiętam i do dziś mam listy, które wymieniałam z koleżankami poznanymi na wyjazdach, pocztówki, które dostałam od koleżanek z klasy z wakacji i te, które wymieniłam w ramach strony PostCrossing. Z wielką przyjemnością pisałam co u mnie słychać i wyczekiwałam kopert w skrzynce na listy, które by były do mnie zaadresowane. Oczywiście wysyłanie kartek z wakacji do rodziców i babć też sprawiało mi wiele radości.
Dlaczego ludzie przestali to robić? Pewnie, można zwalić cała winę na postęp technologiczny i cyfryzację życia - telefony komórkowe, dzięki którym wyślemy sms'a z życzeniami urodzinowymi, komputery i wiadomości e-mail z pozdrowieniami z wakacji i dołączonymi zdjęciami. Możliwości są znacznie większe niż były kiedyś, dostęp do wyżej wspomnianych urządzeń ma już praktycznie każdy - nawet małe dziecko! A poczta tradycyjna? Dziś otrzymujemy nią wyłącznie faktury, rachunki i ulotki. Raczej nie kojarzy się pozytywnie, a szkoda...
A może by tak wrócić na chwilę do przeszłości? Czy babcia nie ucieszyłaby się z kartki w skrzynce z okazji dnia babci? Czy daleka ciotka uśmiechnęłaby się na widok kartki z okazji urodzin? Pewnie, że tak! Nawet jeśli nie masz czasu ganiać po pocztach po kartki, znaczki i stać w kolejkach możesz to zrobić za pomocą Poczty Kartkowej! Super prosta sprawa:

  • wchodzisz na stronę internetową Poczty Kartkowej
  • wybierasz kartkę, która najbardziej Ci się spodobała
  • wypisujesz życzenia oraz wybierasz styl czcionki
  • wpisujesz adres wysyłki
  • regulujesz rachunek i GOTOWE!
Bez wychodzenia z domu, możesz to zrobić nawet w pracy w przerwie na lunch :) zajmie Ci to mniej niż 10 minut a na pewno wywoła uśmiech na twarzy bliskiej Ci osoby. 
A może jednak wolisz sama coś napisać? Po staremu, od ręki, przelać myśli na papier. Weź kartkę w dłoń, długopis i pisz :) Może znajdziesz 15 minut podczas oglądania ulubionego serialu lub w przerwie na reklamę? Może masz pocztę po drodze do domu z pracy i wejdziesz kupić znaczek? Wszystko zależy od Ciebie! I jak to mawia mój Kochany Tata:

"Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu."

Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia - czas radości, czas na bliskość z rodziną i przyjaciółmi. Wróć na chwilę do świata sprzed kilku/kilkunastu lat i spraw sobie i innym radość kartką pocztową ♥

Lubicie wysyłać i otrzymywać życzenia okolicznościowe tradycyjną pocztą? ♥

Zobacz także...

0 komentarze